Sayfalar

30 Mayıs 2012 Çarşamba

Kollu Kalemtıraş : Carl Angel 5

İşte gerçek bir efsane.


Kollu kalemtıraşların kullanımı kurşun kalemlerle birlikte günümüzde azalsa da hala ünlü markaların elektriklileri ve çocuklar için renklileri (bence düşük kalitede olsa da) üretilmeye ve satılmaya devam ediyor. Bunların yanında renk renk desen desen Çin malı ürünlerden ise bahsetmek dahi istemiyorum.

Kollu kalemtıraş ya da aslında genel olarak kalemtıraş diyince akla ilk Carl Angel 5 gelmesi gerekli bence.

Demir mekanizması ve Japon üretimi ile oldukça sağlam. Masaya sabitleme aparatı ise tek elle kullanıma olanak verdiği için oldukça iyi düşünülmüş. Bendeki yeni olsa da 30 yılını devirmiş Carl Angel'lar olduğunu biliyorum.

Kalemin uç kısmını klasik kalemtıraşlara göre uzun bırakan Carl Angel bu sayede çok daha uzun süre ince kalem kullanmamızı sağlıyor.

Çalışma Prensibi:

Kalemi geçirdiğimiz parlak bölümü çekerek kalemi içine geçiriyoruz. Parlak kısımdaki dişler kalemi sabit tutuyor ve biz de kolu çevirerek içindeki silindirik dişleri kalemin üzerinden döndürmüş oluyoruz. Kalem açıldığında boşa dönmeye başlayarak kalemi ziyan etmemizi engelleyen Carl Angel oldukça güzel çöpler çıkartıyor.




Ayrıca bu kalemtıraşla açılan kalemlerdeki minik diş izleri bence kalemlere çok ama çok ayrı bir hava katıyor.

Beşiktaş Sönmez Kırtasiye'den 30 liraya aldığım kalemtıraşın ortalama fiyatı ile ilgili net bilgi veremiyorum çünkü bu modeli hiçbir yerde göremedim.

Artıları:

+ Ömür boyu kullanma imkanı
+ Mükemmel performans
+ Kalemlere ve yazıya çok başka, kelimelerle anlatılamayacak bir hava katıyor

Eksileri

- Taşınması zor

Önce Kalem'i takip edin!

twitter: oncekalem
instagram: oncekalem

5 yorum:

  1. Güzel bir modelmiş sahiden. Piyasa Çin malı kötü makinelerle dolu. Kalitesini anlamak için makineye değil çöpüne bakmak yeterli.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Uzun zamandır kollu kalemtraş almak istiyorum, ama bir türlü kaliteli bir şey bulamadım. Bunların bir kısmı, işin kolayına kaçılıp içine normal kalemtraşlardan yerleştirilmiş olarak üretiliyor sanırım. Birkaç yerde gördüm ama çok basit görünüyordu almadım. Bulunca mutlaka alacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Carl Angel 5 bir çok büyük kırtasiyede var artık. Ancak fiyatları da nedense kırtasiye büyüklüğü ile doğru orantılı oluyor. O nedenle erişim imkanınız varsa ben Beşiktaş'taki Sönmez Kırtasiye'yi öneririm. Bulabildiğim en ucuz fiyat oradaydı. 30 TL

      Sil
  3. 1985 de 10 yaşımdayken ailem almıştı. okul hayatım boyunca kullandim, kardeşim kullandı. Bugün 2021 şimdi oğlum kullanıyor ve konteynirindan bicagina kadar her yeri ilk günku gibi çalışıyor,aşırı rutubetli bir şehirde olmama rağmen pas bile yok.

    YanıtlaSil