Sayfalar

31 Mayıs 2012 Perşembe

Pentel Techniclick ve Pentel Clic-a-Color

Bu yazıda size en sevdiğim kalemlerden ikisini tanıtacağım.

Japonya'nın başarılı kalem üreticisi Pentel'in iki kardeş modeli : yandan basmalı Techniclick ve Clic-a-Color.

Techniclick'in üretimine devam edilse de Clic-a-Color maalesef artık üretilmiyor.

Mekanizma olarak aynı çalışma prensibine sahip bu iki kalemi birbirinden ayıran tek fark var;

Birincisi Techniclick'in tutma bölgesinde plastik destek yer alırken Clic-a-Color'da sadece tırtıklı bir yapı mevcut.


Tamamen şeffaf olan iki kalemi elinizde yavaşça döndürdüğünüzde plastiğin büyüteç etkisiyle içindeki uçları çok farklı şekillerde görebilmeniz mümkün. Yandan basmalı mekanizması ise yazmaya ara vermeden minik bir başparmak hareketi ile ucu çıkartmanızı sağlayarak kesintisiz bir yazı keyfi veriyor.

Aslen Pentel'in renkli uçları ile kullanılmak için tasarlanan Clic-a-Color'da silgi bulunmazken Techniclik'in arkasında küçük ve iyi silen bir silgi bulmak mümkün.

0,5 ve 0,7 olarak bulabileceğiniz Techniclik'te az sayıdaki renkli kısımların renk alternatifleri de mevcut. Yine renk alternatiflerine sahip Clic-a-Color ise maalesef artık bulunmayacak çünkü bahsettiğim gibi üretimi durduruldu.

İki kalemin de 5 TL'yi geçmeyen fiyatları ile Fiyat/Performans olarak çok başarılı olduğunu söyleyebilirim.

Eleştirilecek tek noktaları ise yazarken biraz ses çıkartıyor olmaları, belki de bu nedenle kurşun kalem hastaları onları daha çok sevebilir.

Artıları:

+ Pratik yandan basmalı mekanizma
+ Uygun fiyat (5 TL'nin altında)
+ Şeffaf tasarım

Eksileri:

- Yazarken ses çıkartmaları
- Clic-a-Color modelinin üretiminin durması

Önce Kalem'i takip edin!

twitter: oncekalem
instagram: oncekalem

3 yorum:

  1. Clic o color ortaokulda en sevdigim kalemdi, sonra bir daha rastalayamadim.. bugun bir ogrencimde gorup internette tekrardan arastirmaya giristim, fakat sonuc yine husran :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalemkutusu.com adersinde buldum bu kalemi

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim kendi adıma. Ne zamandır arıyordum. Clic a color serisini bulamadim ama Techniclik i buldum. Hemen alıyorum.

      Sil